Jitse Knoop
Omdat duurzame, klantgerichte communicatie loont
  • Home
    • Werkwijze
    • Advieswerk
  • Workshops & trainingen
    • Training Klachtgesprekken
    • Training Klant In Focus
    • Training Visie Op Klachten
    • Klanten >
      • Quotes van klanten
      • Referentie Smile
      • Referentie Yarden
  • Klachtenmanagement
    • 1 op 1 klantcontact
    • Klachten en omzet
    • Duurzame klantrelaties
  • Tekst & concept
  • Contact

advieswerk

De afgelopen jaren is er al veel veranderd op het gebied van klachtenafhandeling en klantcontact. Steeds meer zijn organisaties zich bewust van de risico's van reputatieschade op bijvoorbeeld social media. Gelukkig zijn er ook genoeg kansen! 

Ik adviseer bedrijven, overheden of onderwijsinstellingen over klantgerichte klachtafhandeling. Waarbij de huidige processen en procedures onder de loep worden genomen. Zijn deze nog bruikbaar? Wat wil de klant? Vaak zitten verbeteringen in de bekende kleine hoekjes. Een voorbeeld:

Bij een retailer waar ik een klantgerichtheidsproject deed, viel het me op dat webcare via Twitter vooral bestond uit een standaardzin: "U kunt met uw klacht contact opnemen met onze Klantenservice via ...". Voor de klant een geval van kastje-naar-de-muur, voor de organisatie een naar hun idee prima oplossing, gezien het lage aanbod van online klachten. Door alleen deze ene procedure aan te passen en uit te leggen welk effect dit heeft op het klantcontact en -behoud, was er meteen een goede stap gemaakt.

Mijn adviezen zijn helder, toekomstgericht en praktisch uitvoerbaar. Uiteindelijk is het de klant die er baat bij dient te hebben.  


Adviseurs en consultants zijn toch hartstikke duur?
Deels waar, deels een misverstand. Wat het vaak duur maakt, is het aantal uren dat consultants besteden aan rapporten en adviezen. Ik hou van duidelijkheid, vandaar dat we vooraf de uren afspreken die ik kan besteden. Niet alles hoeft dagen of weken tijd te kosten. En we moeten realistisch blijven: voor niets gaat de zon op.
ik wil graag meer informatie over advieswerk

Wil je af van het kastje-naar-de-muur-principe? http://t.co/mwPW6LOz1H

— Jitse Knoop (@Klachtenmakelaa) 16 februari 2015
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.